ריקוד - פורטל ריקודים , בתי ספר לריקוד ,רקדנים, רקדניות, סלסה, מחול, פלמנקו, קפואירה, ריקודים סלוניים,נולד לרקוד

מאמרים וכתבות בנושא ריקוד

בדף זה תוכלו למצוא מגוון מאמרים וכתבות מעולם הריקודים, המאמרים ממויינים לפי תאריך פרסומם.

להוספת מאמר או כתבה לחצו כאן

האם רקדנית טובה יכולה להיות מורה טובה ?
אז ככה. את רקדנית נפלאה שמקבלת משוב גדול לאן שאת הולכת. אנשים מבקשים ממך ללמד בכל מקום. אבל את תוהה... האם אני יודעת ללמד.

המחול המזרחי בישראל
בערב קסום ואגדתי במדבר,נערך כינוס לא רשמי של מספרי סיפורים. סביב מדורות, סופות חול נודדות ומוסיקה מאולתרת, עולה רקדנית וקושרת למותניה צעיף. התנועות, החן, הצבעים, צלצול ותזוזת מטבעות הצעיף כמו כספית…הרושם עז, אגדה חיה של פנטזיה אוריינטלית.

עצות למורה המתחילה מה ללמד בשיעורים הראשונים !
מס' עצות למורים הפרטיים המתחילים כיצד ומה ללמד בשיעורים הראשונים.

ריקוד רצפה / מאמר פרפורמים
אחד הריקודים המרשימים ביותר, שיכולים להוסיף מימד נוסף להופעה הוא ריקוד רצפה.

ריקוד של עם, פולקלור

טיפים לרקדנית, כיצד לשווק את עצמך כרקדנית?
לא משנה באיזה צד של הקשת את, (נפנה בלשון נקבה,) רקדנית מקצועית, תלמידה שרוצה לפתוח בקריירת ריקוד, שיווק יכול להשפיע בצורה אפקטיבית ביותר ולקחת תפקיד מכריע במידת הצלחתך. הנה כמה הצעות כיצד למתג את עצמך כמו שהיה עושה משווק מומחה.

בניית כוריאוגרפיה
הרקדנית היא אינה רק הכלי של המוסיקה כאשר היא רוקדת , אלא המנצחת של התזמורת כולה.לצלילים של אותה מוסיקה בדיוק ירקדו רקדניות רבות, אך לכל אחת פרשנות שונה.כאן בדיוק הוא המקום של היצירה: ההבדל בין ריקוד לריקוד או בין יוצר ליוצר. כיצד אנחנו מתרגמים את המוסיקה לגופנו ומה אנחנו בוחרים לעשות בה.

גרעין הריקוד
מאמר המתמקד בגרעין הריקוד

השילוש הקדוש
שיטה להבנת הבסיס בכל חלק מהרוטין של הריקוד

אום כולתום שרה את הדת
אום כולתום שרה את הדת, האהבה והלאום המצרי. היא היתה לאגדה בימי חייה, וכזו נותרה עד עצם היום הזה.

סלסה סלסה- מה זה עושה לנו?
נראה כי מועדוני הסלסה משקפים את המצב החברתי הקיים בין גברים ונשים, ריקודי הסלסה משקפים ערכים ויחסי כוחות הקיימים בחברה.

ההיפ הופ – הרבה יותר מריקוד...
כמו שכולכם ודאי יודעים, ההיפ הופ הוא הרבה יותר מסגנון ריקוד, ומוסיקה. ההיפ הופ הוא למעשה תרבות שלמה, שמאחוריה היסטוריה לא קצרה, ששורשיה מתחילים לפני מאות שנים, ביבשת השחורה. בכתבה זו נסקור על קצה המזלג את דברי ימי ההיפ הופ מאז ועד ימינו.

ריקודים סלוניים - רקע כללי
ריקודים סלוניים נרקדים ונלמדים בשני סגנונות מרכזיים: הסגנון הבינלאומי (INTERNATIONAL DANCING) ובסגנון החברתי (SOCIAL DANCING). את הסגנון הבינלאומי ניתן לראות בתחרויות ובאליפויות העולם, זהו הסגנון הפופולארי בקרב רקדנים שמתחרים בריקודים סלוניים ומתייחסים לזה כאל ספורט לכל דבר

אינטראקציה בין המינים
מאחר שתהליכי החיברות עושים את הנשים לפחות אסרטיביות מן הגברים, הן נוטות להיות רגישות במיוחד לתקשורת לא מילולית. אין ספק שהג'נדר הוא מרכיב מרכזי בהצגת האישיות.

ההצגה בריקוד
לשם הנבחר "ההצגה בריקוד" שתי משמעויות: האחת היא ה- “Show” על רחבת הריקודים, והשנייה היא הצגת התיאטרון, אשר בה הרקדנים מגלמים דמויות של זוג אוהבים, תוך שימוש בתלבושות, אביזרים, נימות קול ומחוות גוף.

מידע כללי על הקפואירה
קפואירה היא קרב, ריקוד, ספורט, משחק, הגנה עצמית, התעמלות, אומנות, חינוך גופני. קפואירה היא חיבור של ריקוד, קרב ומשחק. "זה קרב של רקדנים וריקוד של גלדיאטורים" (ג'יאס גומז)

קפואירה על קצה המזלג
המשחק של הקפוארה מתנהל בתוך מעגל ,מעגל זה הוא זכר לטקסים האפריקאים שהביאו עימם העבדים,בצד אחד של המעגל נמצאים כלי הקשה מסורתיים ושאר המעגל מורכב מקפואריסטים המוחאים כפיים לקצב המוסיקה והשירים.

היסטוריה של קפוארה
העבדות הכפויה ותנאי החיים האכזריים הביאו את העבדים לנסות לברוח. רבים הצליחו והקימו קהילות קטנות באזורים מבודדים. בכפרי מקלט אלו, המכונים קילומבו (Quilombo), החלה כנראה להתהוות צורתה הבסיסית של הקפוארה כטכניקת לוחמה והגנה עצמית.

עקרונות בבלט האפריקאי
אמני הבלט האפריקאי ייצגו את מדינתם בפסטיבלים הגדולים ביותר. הופעתם מציגה מורשת תרבות עשירה ומלאת חיים בצורה אותנטית ואמיתית עד להקשרים מחיי היום יום של האפריקאים. בעיניהם נחשבים אמני הבלט האפריקאי לשגרירים

כל אחד צריך ''מאהב''
"כל אחד צריך מאהב", השאלה איפה לחפש אותו. אוליי בשבילכם הסלסה הוא המקום הנכון?


השפעת הסלסה על הרקדן....
מנתונים על סמך תלמידים ומדריכים עולה כי ללא ספק לסלסה השפעה על הרקדן, השפעה על הדימוי העצמי, הביטחון שלו ודימוי הגוף.

מור בר – מנהלת תחום היפ הופ
מור בר, רקדנית מקצועית, כוריאוגרפית ומדריכה, רוקדת כבר שנים בסגנונות הג'אז, קלאסי, מודרני סלסה ועוד... לאחרונה פיתחה תכנית לימודים ייחודית בארץ ובעולם, ללימוד מובנה של ריקוד ההיפ הופ דרך האינטרנט, באמצעות עשרות קטעי וידאו והדרכה אישית. התוכנית היא כמובן בחינם, ומוקדשת באהבה לכל אוהבי ריקוד ההיפ הופ.

הגמר הגדול של מלך הברייקדאנס
הגמר הגדול של "מלך הברייקדנס"– תכנית ספיישל חגיגית של תחרות הבקריידנס, בה יתמודדו 4 הפיינליסטים שהעפילו לשלב הגמר אחרי שעברו בהצלחה את כל שלבי התחרות

תיעוד תולדות הבלט האפריקאי
באפריקה, בכל שבט יש אומנים ורקדנים , בכל שכונה יש מרכז קהילתי בו מתאמנים ויש מועדי תחרויות מקומיות, חבורה הלוקחת מקום ראשון יוצאת לתחרות ארצית וכן תחרות כלל אפריקאית , הריקוד התפתח שם לממדים מעוררי כבוד והערכה בתמיכת המוסדות הממשלתיים, לא פחות מאשר הבלט הרוסי

חגיגת נשיות מתוקנת - במחול המזרחי
ריקוד הבטן הוא, כנראה, סגנון הריקוד הקדום ביותר. צורת מחול זו, התפתחה במצריים הקדומה בתקופת הפרעונים. הריקוד שימש כמוטיב מרכזי בטקסי תפילה ,פולחנים מיסטים חגיגות ומופעי בידור. כיום, מתחדשת המסורת וגל גואה של ביקוש מחודש ללמוד ריקודי הבטן מתפרץ ומקיף את כל שכבות הגיל והאוכלוסיה. אז מה כל כך מושך בריקוד המסתורי הזה , ולמה דווקא עכשיו?!

מבנה הבלט האפריקאי-מקצבים וריקוד
הרקדנים מבצעים סדרות גלגולים באויר, פירמידות אקרובאלאנסיות וקפיצות גבוהות.
כוריאוגרפיה פשוטה מצינת את הבלט האפריקאי, ריקוד בשורות אופקיות או מאונכות מעגלים וצורות הנדסיות.

קסם הסלסה...
רשימת מאמרים הבוחנת את השפעת ריקוד הסלסה על גורמים שונים בחיינו

מועדוני הסלסה- מה באמת קורה שם....?
המאמר מבוסס על ממצאים שנאספו תחילה בסטודיו פרטי לריקוד בהרצליה ובהמשך על ממצאים ממועדון סלסה בת"א.

כלי הנגינה המסורתיים של קפואירה
ברינבאו, פנדירו אטבקי, אגוגו, מעגל וכפיים, מה שיוצר את התחושה, את ההרגשה ואת המוזיקה,
מה שיוצר לנו את המעגל של הקפואירה, השלב בו אנחנו באים בעצם לשחק את המשחק עצמו.
בואו נלך אחד אחד שלא נתבלבל ונלמד קצת על כל כלי נגינה שלנו בהודה.. (מעגל)

האינטראקציות בזירת הריקודים

 

 


בניית אתרים , מתווך , קורס נדל"ן ,תוכנת הנהלת חשבונות מנג'ר , מכללת פתח תקוהצלילה חופשיתארז מנעולים תל אביבהמלצות פורטל ריקוד , תריסי נירשני יעקובי מעצבת תכשיטים , תקליטן  , ילדים , קורס סקיפרים במועדון יאכטות BlueWave ,  הפרעות אכילה , עורך דין תאונות דרכים , עורך דין מסחריתיאטרון הבימה , Sao Miguel do Gostoso